19 września rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025, która ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek. Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa 30-sekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca 2022 r. Spoty pojawią się również w mediach społecznościowych, tj. na Facebook, Instagram i TikTok. Czytelnictwo będą promować kilkusekundowe materiały wideo, przygotowane z myślą o użytkownikach tych kanałów. Nasza Fundacja udzieliła licencji na użycie fragmentów komiksów Kajko i Kokosz w reklamach video. W przygotowaniach do kampanii uczestniczył również ich wydawca Egmont Polska.
Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu.
Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Punchline. Spoty wyprodukowało Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Identyfikacja wizualna NPRCz 2.0 powstała we współpracy ze studiem Elipsy.
Mat. Narodowe Centrum Kultury
red. Fundacja