Komiksy Kajko i Kokosz w ogólnopolskiej kampanii Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

19 września rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025, która  ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek. Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa 30-sekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca 2022 r. Spoty pojawią się również w mediach społecznościowych, tj. na Facebook, Instagram i TikTok. Czytelnictwo będą promować kilkusekundowe materiały wideo, przygotowane z myślą o użytkownikach tych kanałów.  Nasza Fundacja udzieliła licencji na użycie fragmentów komiksów Kajko i Kokosz w reklamach video. W przygotowaniach do kampanii uczestniczył również ich wydawca Egmont Polska.

Czy czytasz? Czytam! A Ty? – Spot 30-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców
Czy czytasz? Czytam! A Ty? – Spot 60-sekundowy skierowany do dzieci, młodzieży i ich rodziców

Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks. „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego” – przekonują bohaterowie spotu. 

Czy czytasz? Czytam! A Ty? – Spot 30-sekundowy skierowany do seniorów
Czy czytasz? Czytam! A Ty? – Spot 60-sekundowy skierowany do seniorów

Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja Punchline. Spoty wyprodukowało Watchout Studio, a postprodukcją zajęło się studio Lunapark. Identyfikacja wizualna NPRCz 2.0 powstała we współpracy ze studiem Elipsy.

Mat. Narodowe Centrum Kultury

red. Fundacja

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments